ابزارهای کسب و کار » دسته‌بندی نشده » مدل کسب و کار
کد خبر : 1260
چهارشنبه - 11 تیر 1399 - 23:06

رمز موفقیت برندهای استارباکس، مایکروسافت و پپسی

رمز موفقیت برندهای استارباکس، مایکروسافت و پپسی

Starbucks
The postmodern brand

استارباکس بزرگترین کافی شاپ زنجیره ای دنیاست.

هاواردشولتز امتیاز استارباکس را درسال ۱۹۸۷ به مبلغ چهار میلیون دلار خرید.و هدفش از استارباکس این بود که به کالایی که به طور معمول از پیشخوان سوپرمارکتها خریداری میشد را ارزش ویژه ای بیفزاید.

استارباکس یک گرایش یا مد نیست.ما یک روش زندگی هستیم.

تجربه حضور در در استارباکس برای مردم جذابیت دارد زیرا مجموعه ای از موسیقی-نمایش- رومانس-قهوه و زمان فراغتی را برایشان فراهم میکند.(مکان سوم)

بررسی برند استارباکس

رمز موفقیت برند استارباکس

بدبری معاون بازاریابی استارباکس معتقد است که نام تجاری اش می‌خواهد با شما در حرکت به سوی برقراری ارتباط با روحتان متحد شود وبرقراری این دلبستگی عاطفی رمز موفقیت آن می­باشد. و یک فرمول در تمام فروشگاههای استارباکس رعایت میشود که به مشتریان کمک میکند از قبل بدانند که باید چه انتظاری داشته باشند. استراتژی استارباکس برای یافتن مکان‌های مطلوب که بتوان بیشترین تعداد کافی شاپ را در آنجا افتتاح کرد که بتواند نام تجاری استارباکس که به مفهوم اجتماع را در ذهن ترسیم کند.

رمز موفقیت احساسات – همتاسازی – تجمع

 

Microsoft
The dominance brand

مایکروسافت دومین نام تجاری دنیا بعد از کوکاکولا است و موسس آن بیل گیتس دانشجوی اخراجی دانشگاه و امروز ثروتمندترین مرد دنیاست. مایکروسافت روی بهینه سازی و پیشرفت زبان‌های برنامه‌نویسی تمرکز داشت و همراه با تاریخچه‌ی کامپیوترهای شخصی به تکامل رسید و امروز شرکت نرم افزاری ست که روی تمام حوزه‌های مربوطه از سیستم عامل گرفته تا برنامه‌های کاربردی شبکه احاطه دارد. اساس شرکت مایکروسافت در عرصه‌ای نرم افزار خدمات و یافتن راه حل مشکلات پیشگام جهانی است که به مردم و مشاغل گوناگون کمک می‌کند تا ظرفیت و پتانسیل کامل خود را شناسایی کند.

مایکروسافت با واگذاری و اعطای امتیاز به هر کسی که خواهان نرم افزارش بود توانست پایگاه خود را گسترش دهد و سیستم عامل خود را به عنوان سیستم استاندارد این صنعت به ثبت برساند و همچنین غلبه مایکروسافت بر بازار نرم افزار آن قدر قوی است که نگرانی درباره‌ی ایمنی هم بازدارنده نیست و هم چنان کاربران پی سی به خرید آن ادامه می دهند.

رمز موفقیت شانس _ تکامل – واگذاری امتیاز

بررسی برند پپسی و کوکاکولا

Pepsi
پپسی یکی از بهترین -دومی های- جهان است.

پپسی به جای تقلید سعی کرده است رفتاری متضاد نسبت به پیشگام خود یعنی کوکاکولا داشته باشد. کوکاکولا مدعی عناوین کلاسیک و اصل می‌باشد. به همین دلیل پپسی سعی کرده در تبلیغات خود از شعارهای همچون اولین غذای خالص نوشیدنی که هویتی جوان و تازه دارد استفاده کند. ابتدا پپسی بر این باور بود که راه رقابتی با کوکاکولا قیمت است ولی متوجه شد که این راه مناسبی نیست و بهترین گزینه تمرکز روی برند تجاری می­باشد. از این رو پپسی با شعار تبلیغاتی خوش مشرب باشید پپسی بنوشید و اینک پپسی برای آنان که جوان می اندیشند به بازار آمد.

پپسی برای متمایز کردن خود از رقیبش تفاوت در بسته‌بندی و رنگ را قرار داد. و از ترکیب رنگ های قرمز، آبی و سفید که مطابق پرچم آمریکاست را برای ورودش به بازار این کشور انتخاب کرد. البته رنگ غالب نام تجاری پپسی آبی است که مقابل و متضاد رنگ ویژه‌ی کوکاکولا یعنی قرمز قرار دارد. این گونه به نظر می رسد هر قدر انگاره‌ی پپسی از کوکاکولا دورتر باشد فاصله ی بین ارزش تجاری این دو نام به هم نزدیک تر می گردد.

رمز موفقیت ایجاد تمایز – شیوه زندگی