بازاریابی » دسته‌بندی نشده
کد خبر : 1262
دوشنبه - 2 تیر 1399 - 23:54

تفاوت بازاریابی مستقیم و آنلاین

تفاوت بازاریابی مستقیم و آنلاین

رشد و مزایای بازاریابی مستقیم

انجمن بازاریابی مستقیم (DMA-association marketing direct) بازاریابی مستقیم چنین تعریف کرده است. بازاریابی مستقیم یک سیستم بازاریابی متقابل است که با استفاده از یک یا چند رشته تبلیغاتی اسباب یک واکنش قابل اندازه گیری و یا معامله ای را در هر محل فراهم می سازد. این تعریف بر یک واکنش قابل اندازه گیری و یک سفارش خرید از طرف مشتری تکیه دارد.بدین ترتیب است که به بازاریابی مستقیم گاه بازاریابی سفارش مستقیم هم گفته می شود.
عوارض و تبعات بازرگانی الکترونیکی از نظر تئوری رویه بازاریابی چه هستند؟به این آینده نگری ها توجه کنید:
· بازاریابی الکترونیکی این امکان را فراهم خواهد ساخت که قیمت ها سریعتر تغییر کنند.
· بازاریابی الکترونیکی به یکباره جایگاه و مکان در بازاریابی را دگرگون خواهد ساخت.زیرا مصرف کننده گان دیگر نی توانند از هر کجا و در هر زمان و بدون اینکه به فروشگاهی مراجعه کنند اقلام مورد نظر خود را سفارش دهند.در نتیجه وجود بازارهای الکترونیکی،بین تولید کننده و مصرف کننده فاصله کمتری نیاز خواهد داشت،این فرآیندی است که به آن خرده فروشی بدون واسطه گویند.
· دسترسی فوری خریداران به اطلاعات در مورد کالا های مختلف و همچنین جوامع الکترونیکی که این اطلاعات و تجربیات را در باره طبقات کالا مبادله می کنند امکان پذیر می باشد.در نتیجه از تبلیغات بیشتر در جهت آگاهی داد و کمتر برای ترغیب کردن که کاربرد امروزین آن است، استفاده خواهد شد.

مزایای بازاریابی مستقیم

۱٫ بازاریابان مستقیم می توانند یک لیست پستی حاوی اسامی تقریبا تمام گروهها تهیه کند.
۲ . بازاریابان مستقیم قادرند با هر مشتری رابطه مستقیم و پایدار بر قرار کنند.
۳ . بازاریابی مستقیم را می توان به گونهای زمان بندی کرد که درست در زمان مناسب به مشتریان احتمالی دست یابیم.
۴ . بازاریابی مستقیم همچنین کالا و خط مشی بازاریاب مستقیم را از دید رقبا مخفی نگاه می دارد.
۵ . بازاریابان مستقیم می توانند پاسخ به برنامه تبلیغاتی خود را برای تصمیم گیری در این باره که کدام یک سودآور تر بوده اند.

کانال های اصلی بازاریابی

بازاریابان برای دسترسی به مشتریان احتمالی از چندین کانال استفاده می کنند.این کانال ها شامل فروش رودررو ،بازاریابی با پست مستقیم،بازاریابی با کاتالوگ،بازاریابی با تلفن، رسانه های تلویزیونی و دیگر رسانه های پاسخ مستقیم،بازاریابی کیوسک و کانال های آن لاین.
فروش رودررو قدیمی ترین و اصلی ترین شکل بازاریابی مستقیم برای فروش است.

بازاریابی پست مستقیم

بازاریابی پست مستقیم شامل پیشنهاد یک راهکار برای حل مشکل ارسال اعلامیه،تذکر ویاداوری یا مواردی از این دست به شخصی است که در محل خاصی اسکان دارد.

سه روش جدید تحویل پیام پا به عرصه وجود نهادند که عبارتند از ۱ -فاکس میا یا پست تصویری ۲ – پست الکترونیک ۳ -پست صوتی
بازاریابان الکترونیک چگونه می توانند یک برنامه تبلیغاتی پست مستقیم را مؤثر تهیه نمایند؟این بازاریابان باید ابتدا اهداف خود را تعیین کنند،در باره بازارهای هدف ومشتریان احتمالی خود تصمیم گیری نمایند،ارکان پیشنهادی خود را تعیین نمایند،وسایل آزمون این ارکان را مشخص سازند،ومعیارهایی را برای موفقیت برنامه تبلیغاتی خود تعیین نمایند.
اهداف.هدف، اکثر بازاریابان گرفتن سفارش خرید از مشتریان احتمالی است. بازارهای هدف ومشتریان احتمالی:بازاریابان مستقیم باید خصوصیات مشتریان احتمالی و مشتریان کنونی خود را از نظر توانایی،علاقه مندی و آمادگی برای خرید شناسایی و تعیین کنند.

ارکان پیشنهاد:بازاریابان مستقیم باید پیشنهاد بسیار مناسبی داشته باشند. نش خط مشی مربوط به پیشنهاد را شامل پنج رکن کالا،پیشنهاد،واسطه،روش توزیع و خط مشی خلاق می داند. خوشبختانه تمام این ارکان آزمودنی است.
آزمون ارکان بازاریابی مستقیم:یکی از مزایای اصلی بازاریابی مستقیم آنست که در شرایط واقعی بازار می توان تأثیر و خاصیت ارکان مختلف خط مشی یک چیز قابل عرضه را یعنی ویژگی های کالا ،آگهی تبلیغاتی،قیمت، رسانه، لیست های پستی و نظایر آن را آزمود.
اندازه گیری موفقیت بر نامه ریزی:بازاریابان مستقیم با جمع کردن هزینه های برنامه تبلیغاتی برنامه ریزی شده می توان از قبل میزان پاسخ های سربسری مورد نیاز را حساب کرد.

کانال های آن لاین

تازه ترین کانال بازاریابی مستقیم از کانال های آن لاین تشکیل شده است.
بازاریابی در قرن بیست و یکم :بازاریابی آن لاین کانال بازاریابی آن لاین کانالی است که در آن شخص از طریق کامپیوتر یا مودم تمایس بزر قرار می کند.
یک مودم یک کامپیوتر را به یک خط تلفن متصل می کند تا استفاده کننده از این کامپیوتر بتواند به اطلاعات آن لاین مختلف دسرسی حاصل نماید. به طور کلی دو نوع سیستم آن لاین وجود دارد .
· کانال های بازرگانی آن لاین :شر کت های مختلفی نسبت به دایرکردن و ارائه خدمات اطلاعاتی و بازاریابی اقدام کرده اند و کسانی که حاضر هستند هزینه ماهیانه این خدمات را بپردازند می توانند از آن استفاده کنند. معروفترین خدمات آن لاین ؛ کامپوسرو،آمریکا آن لاین وپرودیجی هستند.
· اینتر نت:یک سبکه جهانی از ۴۵۰۰۰ دستگاه کامپیوتر است که امکان ارتبا ط جهانی آنی و به صورت متمرکز را فراهم آورده است.

کانال های بازاریابی آن لاین

بازاریابان بازاریابی آن لاین را به چهار روش مختلف به کار می گیرند این چهار روش عبارتند از ؛ایجاد ویترین الکترونیکی؛مشارکت در مناظره،گروه های خبری و هیئت های تحریریه؛بخش آن لاین آگهی های تبلیغاتی ؛ و استفاده از پست الکترونیک. ایجاد ویترین الکترونیکی:هزاران واحد اقتصادی در اینترنت صفحه خاص خود را ایجاد کردهاند. این صفحه ها همانند ویترین های الکتریکی عمل می کنند و اطلاعات بسیار زیاد متنوعی را در اختیار استفاده کنند گان قرار می دهند. از آن جمله اند:

  1. شرح شرکت و محصو لات تو لیدی به صورت نوشتاری و هم عکس.
  2. کاتالوگی از شرکت که ویژگیها،موجود بودن و قیمت های فروش را نشان می دهد
  3. اخبار مربوط به شرکت شامل گزارشاتی در بارهصورت های مالی نهایی،وقایع مهم،کالاهای جدید و کالا های اصلاح شده،تاریخ برنامه سمینارها و غیره.
  4. اطلاعات فنی و بروشور های مربوط به کالا.
  5. اطلاعات در باره فر صت های شغلی که در شرکت وجود دارد.
  6. فرصت های که برای گفتگو با کارکنان شرکت وجود دارد .
  7. فرصت انجام سفارش قبل از ترک سایت

در صورتی که شرکتی تصمیم به گشایش یک ویترین الکترونیکی داشته باشد دو گزینه پیش روی خود دارد.
شرکت می تواند بر روی اینترنت فروشگاه متعلق به خود را افتتاح کند که برای این کار چندین روش وجود دارد.یک سرور شبکه جهانی یک گزینه
ارجح است،چرا که امکان نمایش نمودار ،صدا و نوار وهمچنین متون مختلف را در اختیار شرکت قرار میدهد.
شرکت می تواند بر روی خدمات بازرگانی آن لاین محلی را برای خود خریداری کند. او قادر است یا بروی خدمات آن لاین کامپیو تر خود فضای فروشگاهی اجاره کند یا نسبت به دایر کردن یک اتصال با ورودی از کامپیوتر خود به محوطه خرید خدمات آن لاین اقدام کند.
شرکت در مناظره ، گروه های خبری و تابلو های اعلانات:
سرکت ها ممکن است در گروه های مختلفی مشارکت نماید که لزوما برای مقاصد بازرگانی سازماندهی نشده اند. این مشارکت ممکن است شهرت بیشتر شرکت را به دنبال داشته باشد وبر اعتبار و حیثیت آن بیافزاید.سه گروهی که از بالاترین شهرت برخوردار هستند عبارتند از:

  • گروههای مناظره،گروههای خبری و تابلو های اعلانات
  • گروههای مناظره:گروههای بحث آزاد مستقر در شبکه خدمات آن لاین بازرگانی هستند.
  • گروههای خبری:گونه مناظره اینترنتی هستند اما گروههای خبر محدود به افرادی است که اخبار و پیام ها در باره موضوعات خاصی راوی رسانند یا می خوانند.
  • سیستم تابلو هاب اعلانات:خدمات آن لاین تخصص هستند که روی موضوع یا گروه خاصی تمرکز می دهند.

پخش آگهی تبلغاتی به صورت آن لاین

برای پخش آگهی شرکتها و اشخاص به سه روش مختلف از خدمات بازرگانی آن لاین استفاده می کنند در روش اول ،خدمات بازرگانی آن لاین اصلی قسمتی را برای فهرست کردن آگهی های تبلیغات طبقه بندی شده ارائه می دهد و این آکهی ها به تر تیب ورود در این فهرست جایی می گیرند، به طوری که آخرین وارده در بالای لیست قرار ی گیرد. دوم، آگهی های تبلیغات را می توان در گروههای خبرب قرار داد که برای مقاصد بازرگانی دایر شده اند و بالا خره[، آگهی های تبلیغاتی را می توان روی تابلو های آن لاین قرار داد.
استفاده روز افزون از بازاریابی یکپارچه اگر چه در سال های اخیر بازاریابی مستقیم و بازاریابی آن لاین با جهس زیادی روبه رو بوده است، با این وجود تعداد زیادی از شرکت ها به هردوی آن ها در ترکیب ارتباطات/تبلیغات پیشبردی نقش چندان مهمی واگذار نکرده اند.داویر تبلیغات و تبلیغات پیشبرد فروش شرکت بخش اعظم بودجه ارتباطات را به خود اختصاص داده‌اند و با تعصب هم از این بودجه دفاع می کنند.