ابزارهای کسب و کار » بازاریابی » دسته‌بندی نشده » مدل کسب و کار
کد خبر : 1276
دوشنبه - 23 تیر 1399 - 00:03

بررسی برند سونی

بررسی برند سونی

سونی : پیشگام نام تجاری

سونی در سال ۱۹۴۶ توسط آکیو موریتا و ماسارو ایبوکا تأسیس شد. در ابتدا ، این شرکت تعمیر رادیو بود ، اما تا دهه ۱۹۵۰ محصولاتی با نام تجاری سونی خود را تولید می کرد. سونی به سرعت برای توسعه خود در ژاپن بومی، تولید محصولاتی مانند اولین رادیو ترانزیستور موثر (در سال ۱۹۵۸) و اولین تلویزیون all transistor (1960) خود شهرت پیدا کرد.

این نوآوری ها باعث شد که شرکت در سراسر آسیا و سپس به ایالات متحده و اروپا گسترش یابد. در سال ۱۹۶۱ ، این اولین شرکت ژاپنی شد که در وال استریت ثبت شد. البته ، بدعت گذار بودن ، خطرات خود را دارد و سونی با پشت سر گذاشتن قالب ویدئویی بد بتاماکس ، یک شرکت بزرگ را داشته است.
سونی به اندازه کافی هوشمند بوده است که می داند سخت افزار تنها یک طرف از معادله مصرف کننده است. در کتاب Cool Brand Leaders ، سونی به دلیل توانایی خود در دیدن تصویر بزرگتر ، مشخص شده است: شناسایی و عال به روند مصرف کننده و صنعت ، سالهاست که به سونی خدمت کرده است.
بخشی از سلامت مجاوعه، به آنچه که آکیو کوریتا از آن به عنوان “روح پیشگام” نامیده می شود ، بستگی دارد. بخش دیگر مربوط به بازاریابی موفق است. فلسفه بازاریابی سونی با بسیاری از شرکت های دیگر ، به ویژه در غرب تفاوت دارد ، زیرا راز موفقیت آن آشکار می شود.

اسرار موفقیت :

۱- بی اعتمادی به تحقیقات بازار سونی به عنوان یک پیشگام واقعی ، اغلب از تحقیقات بازار محتاط بوده است. Walkman ، که اختراع خود آکیو کوریتا بود ، اگر به تحقیقات بازار وابسته باشد ، مطمئناً اختراع نمی‌شد. “من معتقدم که هیچ مقدار از تحقیقات بازار به ما  نمی‌تواند بگوید که این موفقیت آمیز خواهد بود.” ما انجام می‌دهیم.
۲- نوآوری سونی با تمرکز جدید خود بر روی “اتصال” نشست محاسبات و سرگرمی خانگی ، در آینده نوآوری است و به نظر می‌رسد در آینده نیز به همین شکل باقی ماند.
۳- اعتقاد به همهمه. هنگامی که Walkman برای اولین بار در ژاپن ظاهر شد ، کارگران سونی در خیابان های توکیو بومی خود با Walkman’s راه می روند و همهه ارزشمندی را ایجاد می کنند. هنگامی که Minidisc در انگلستان راه اندازی شد ، کارتهای تبلیغاتی محصول در میله ها و کلوپ های مرسوم قرار می گرفت.
۴- اعتقاد به مردم. افراد برای سونی دارای اهمیت هستند. عنصر انسان در تبلیغات خود هرگز مورد غفلت واقع نمی‌شود (از این رو شعار اخیر “محصولات برای مردم”) همیشه راهی پیدا می کند تا فناوری را در دسترس و دوستانه قرار دهد. این اعتقاد در افراد به خود کارمندان نیز بستگی دارد.