بازاریابی » دسته‌بندی نشده » صفحه نخست
کد خبر : 1293
چهارشنبه - 25 تیر 1399 - 21:21

از تله بی اسمی تا تله موج سواری

از تله بی اسمی تا تله موج سواری

تله بی اسمی

می خواهیم بدانیم چرا برخی نام ها به صورت کامل استفاده میشوند ولی برخی به صورت مختصر؟ چرا جنرال موتورز اغلب (GM)است ولی وسترن یونیون به ندرت (WU) گفته میشود؟

کوتاه نویسی آوایی:

در زمانی که حروف آغازین هیچ گونه مزیت آوایی نداشته باشند، اغلب مردم از کوتاه نوشت استفاده نمی کنند. به طور مثال نیویورک و ان وای هر دو، دو بخشی هستند. بنابراین به ندرت از ان وای به جای نیویورک استفاده میشود. پس زمانی از کوتاه نوشت استفاده میکنیم که تعداد بخش های آن از اسم اصلی کوتاه تر باشد.

کوتاه نویسی دیداری:

برای مشهور شدن، از حروف آغازین پرهیز کنید.

زمانی شروع به استفاده از کوتاه نوشت کنید که به طور کامل شناخته شده باشید و شنیدن مخفف اسم شما تداعی گر تصویری در ذهن مخاطب باشد. یکی از مواردی که شرکت ها را به خودویرانگری می کشاند این است که مقام های ارشد این شرکت ها انقدر حروف آغازین شرکت را روی یادداشت های داخلی دیده اند که به طور طبیعی تصور می کنند همه آن را می شناسند.

پیش از اینکه اسمی را معروف کنید نمی توانید حروف آغازینش را معرفی نمایید. جایگاه سازی مانند بازی زندگی است. یک مسئله ی طولانی مدت است. تصمیم هایی که درباره ی نام گذاری اتخاذ می شود ممکن است تا سالیان سال به بار ننشیند.

“ ذهن از راه گوش فعال می شود ”

ذهن با گوش کار می کند نه چشم. زمانی که شما شروع به یادگیری خواندن می کنید یاد می گیرید میان چیزی که می بینید با چیزی که قبلا شنیده اید ارتباط برقرار کنید.

پس بهتر است ابتدا پخش رسانه ای انجام داده سپس پیام ها رو چاپ کنیم.

زمان زدگی نام

دلیل دیگری که شرکت ها نامشان را به نفع حقوق آغازین کنار می گذارند،کهنگی و از رواج افتادگی نام است. مثل زمانی که شرکت ها از یک زمینه اختصاصی خارج شده و وسایل دیگری به فروش برساند. یا زمانی که چند شرکت ادغام شده اند، البته به شرطی که یکی از آنها چنان معروف نباشد که نام جدید تنها یاداور آن باشد.

سرواژه ها:

برخی از شرکت ها شانس می آورند و حروف آغازین آنها تشکیل حروف معناداری مانند ( FIAT ) میدهد. گاهی اوقات مخفف کردن اسم تشکیل حروفی می دهد که به ضرر شرکت است.مثل استفاده از ( GAF ) به جای General Anilin&Film .

تله سواری مجانی

در عصر کالا همه شرکت ها مشغول به تولید یک محصول خاص بودند اما امروزه فرصت های جدیدی ایجاد شده که شرکت ها به هر زمینه ای که پولساز باشد وارد شوند. از آنجا که شرکت ها با دو راهکار (توسعه ی داخلی یا مالکیت خارج) توسعه پیدا می کنند، دو نوع شیوه نامگذاری نیز تکامل می یابد.

وقتی شرکتی کالا را به شکل داخلی توسعه می دهد اغلب نام شرکت را بر روی کالا می گذارد، مانند کامپیوترهای جنرال الکتریک. اما وقتی کالایی را با مالکیت خارجی توسعه می دهد، اغلب همان اسم موجود را نگه می دارد. همانگونه که آر سی ای اسم هرتز را نگه داشت. یکی از دلایل بسیار پیچیده بودن قوانین انتخاب نام، سندرم چارلز لیندبرگ است.

اگر نخستین اسمی باشید که وارد ذهن می شوید، هر اسمی باشید موثر خواهد بود. اما اگر نخستین نباشید، انتخاب نامی نامناسب مانند بازی با خطر نابودی است.