MBA/DBA
کد خبر : 1722
چهارشنبه - 19 خرداد 1400 - 11:15

۵ گروه از افرادی که باید حتما دوره MBA را سپری کنند

۵ گروه از افرادی که باید حتما دوره  MBA را سپری کنند

۵ گروه از افرادی که باید حتما دوره  MBA را سپری کنند

اگر در شرف تصمیم گیری در مورد گرفتن یا عدم دریافت مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) هستید ، موارد زیادی وجود دارد که باید از جمله زمانبندی ، شغل و اهداف آینده خود را در نظر بگیرید.

یک دوست خانوادگی یک بار این توصیه را به من داد: “در طی چند سال ، شما می توانید یک مهارت دیگر داشته باشید یا اینکه  فقط از نظر سن بزرگتر شوید.” این توصیه بسیار خوبی است ، و شما باید آن را همیشه در ذهن خود داشته باشید. اما حتی با داشتن این  توصیه ی خیرخواهانه ، انتخاب در حوزه تحصیلات تکمیلی می تواند دشوار باشد.

 

برای کمک به شما در تصمیم گیری در مورد مناسب بودن یا نبودن MBA ، پنج نوع از افرادی که فکر می کنیم مناسب این دوره هستند را بشناسیم.

 

۱_دروازه بان ها

آیا شما فردی هستید که پاسخ آماده ای برای سوال “۵ سال آینده خود را کجا می بینید؟” دارید؟

اگر هدفی در زندگی  دارید و برای دستیابی به آن می خواهید برنامه ریزی کنید ، MBA با یکی از مدارس کسب و کار می تواند در این راه به شما کمک کند. این مراکز با قرار دادن شما در یک محیط پر از افراد همفکر ، ایجاد شبکه را تسهیل خواهد کرد و به شما کمک خواهیم کرد تا مهارت های مورد نیاز برای حرکت به جلو را توسعه دهید.

 

۲_ افراد پرشور و با اخلاق

آیا شما شخصی هستید که به پایداری ، برابری ، اخلاق و ساختن آینده مثبت اهمیت می دهید؟ آیا مرتباً به این فکر می کنید که چگونه به جامعه خود خدمت کنید؟

بعضی از این آموزش های مدیریت مسئولیت پذیراند و مبتنی بر اصول آموزش مدیریت مسئولیت پذیر است ، ابتکاری که سازمان ملل و مدارس بازرگانی را به هم متصل می کند. بعضی از این مدارس کسب و کار  در سال های مختلف  ثبت نام کرده و اصول مسئولیت اجتماعی را پذیرفته اند ، بنابراین وقتی فارغ التحصیل می شوید و در رشته MBA در بعضی از این مراکز  فارغ التحصیل می شوید ، به عنوان رهبری ظاهر می شوید که از اصول اخلاقی در تجارت بین المللی حمایت می کند.

 

۳_ دانش سازان

آیا شما یک مدیر باتجربه و با دانش فراوان هستید؟

بسیاری از مدارس کسب و کار دوست دارند افرادی را که دارای دانش عالی و مهارت های رهبری بی نظیر هستند ، به خدمت بگیریم. همراهی با گروهی از شرکت کنندگان با تجربیات  متنوع به این معنی است که شما می توانید با بهترین ها ارتباط برقرار کنید و دانش خود را با  این ترکیب توسعه دهید. این بدان معناست که شما به دانش موجود خود و همچنین یادگیری چیزهای جدید کمک خواهید کرد.

 

۴_ افراد عملگرا

برخی از افراد یادگیری را از طریق خواندن و شرکت در سخنرانی ها دوست دارند ، که راه های بسیار خوبی برای کسب دانش است. اما برخی افراد ترجیح می دهند با انجام عملی کار یاد بگیرند.

به جای تمرکز صرف بر سخنرانی ها و نظریه ها در مدارس کسب و کار ، شبیه سازی های فشرده ای از موقعیت ها و معضلات زندگی واقعی وجود دارد ، بنابراین اگر می خواهید روی مهارت های عملی تمرکز کنید ، برنامه های آموزشی برخی از این مدارس کسب وکار می تواند برای شما مناسب باشد.

 

۵_ افراد شاغل

شاید شما یک خانواده داشته باشید ، مسئولیت های زیادی در قبال جامعه خود یا شغلی برای رشد دارید. اگر کسی هستید که برنامه کامل و زندگی پرمشغله ای دارید ، تلاش در یک کلاس بین ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر واقعاً دشوار است.

کلاس های برخی از این مراکز کسب و کار برای افراد با  زندگی پر مشغله برگزار می شود. کلاس ها عصرها و آخر هفته ها برگزار می شود ، بنابراین مجبور نیستید از تمام تعهدات زندگی شغلی و خانوادگی خود صرف نظر کنید. شما همچنین می توانید به صورت پاره وقت تحصیل کنید ، یک دوره کوتاه مدت فشرده را بگذرانید یا از خانه به صورت آنلاین تحصیل کنید.

رهبری شوید که می تواند به شرکت شما یک مزیت رقابتی دهد: اکنون برای تحصیل در MBA در مدارس کسب و کار اقدام کنید.

 

 

 

منبع: www.latrobe.edu.au