دسته‌بندی نشده » صفحه نخست
کد خبر : 1812
چهارشنبه - 20 مرداد 1400 - 19:43

بهترین درس های کسب و کار از المپیک توکیو ۲۰۲۰

بهترین درس های کسب و کار از المپیک توکیو ۲۰۲۰

بهترین درس های کسب و کار از المپیک توکیو ۲۰۲۰

در هر ورزشکاری فرصت های تجاری الهام بخشی وجود دارد که باید کشف شود

 در بزرگترین رویداد جهان، بازی های المپیک فرصتی بزرگ را برای بهترین های بشریت فراهم می کند تا درآن بدرخشند. علیرغم تأخیر توکیو ۲۰۲۰، عملکرد ورزشکاران برتر تحت تاثیر قرار نگرفته. با داستانهای جذاب از موفقیت ها و دستاوردها در ۳۳۹ رویداد در ۳۳ ورزش مختلف ، نهایت فداکاری، تعهد ، انعطاف پذیری و انگیزه در تمام ورزشکاران نمایان بود.

این آزمون قاطعیت و اراده که صلح و وحدت در سراسر جامعه بین المللی را تبلیغ می کند، درسی برای بسیاری ازکسب و کار هاست (international community  ) و در بحبوحه یک بحران جهانی، لحظات تاریخی و دستاوردهای قهرمانان دلیلی فوق العاده به جهان می بخشد تا در آن شادی پیدا کنند. از ورزشکاران برنده مدال طلا ( medal-winning ) که هنوز کم سن و سال هستند تا رقبای گرسنه ای که باز می گردند و اجازه نمی دهند هیچ چیزی مانع از بین رفتن رویاهایشان شود همه هستند، المپیک هرگز داستانهای الهام بخش کم نداشته، داستان های جدید کار گشایی که برای روسای شرکت ها همچون پنجره رهایی است.

 

 

درس های رهبری از  توکیو ۲۰۲۰  سن، موفقیت را محدود نمی کند

در سن ۱۳ سالگی چه می کردید؟ احتمالاً مانند مامیجی نیشیا نماینده کشورتان در المپیک نبودید.

نیشیا تنها در ۱۳ سالگی در مسابقات افتتاحیه اسکیت بورد خیابانی زنان شرکت کرد و بین جوانترین شرکت کنندگان این مسابقه قرار گرفت. او همچنین اولین اسکیت بورد سوار زن بود که در المپیک طلا گرفت. بردن مدال طلا به خانه نتیجه ای پیروزمندانه بود.همه بر این باورند  که نیشیا در کنار رایسا لیل ۱۳ ساله برزیلی با مدال نقره اش و فیونا ناکایامای ۱۶ ساله ژاپنی با مدال برنزش جوانترین مدال آوران تاریخ هستند. لیال همچنین به عنوان جوان ترین مدال آور برزیلی  و جوان ترین المپیست این کشور نام آوری کرد.

این در حالی است که کوکونا هیراکی ۱۲ ساله جوان ترین المپییست ژاپنی شد که نماینده این کشور بود. هند زازا نابغه تنیس روی میز سوریه، جوان ترین ورزشکاری است (  youngest athlete   ) که تنها با ۱۲ سال در توکیو به رقابت می پردازد . با این وجود عنوان جوان ترین المپیست تاریخ به دیمیتریوس لوندراس (Dimitrios Loundras)۱۰ ساله تعلق دارد. این ژیمناست کار یونانی در بازی های تابستانی ۱۸۹۶ آتن رقابت کرد و به تیمش در بدست آوردن مدال برنز کمک کرد و ثابت کرد سن مانعی برای موفقیت نیست.

 

داستانی از عزم راسخ

سندا آلداس که اولین بازی المپیک خود را در توکیو ۲۰۲۰انجام می دهد، در شش سال گذشته ماجرا های زیادی را پشت سر گذاشته است. آلداس در سال ۲۰۱۵ از خانه اش در دمشق  سوریه جنگ زده فرار کرد و در آنجا از شوهرش (که مربی جودو او نیز بود) و پسر دو و نیم ساله اش جدا شد. این در حالی است که خانواده اش بعدها در هلند به او پیوستند، آلداس شش ماه را تنها در یک اردوگاه پناهندگان گذراند و در آنجا به تمرین جودو خود را ادامه داد. او به کمیته بین المللی المپیک( International Olympics Committee ) گفت: “مشغول نگه داشتن خودم و انجام برخی تمرینات وقتم را پر می کرد و همچنین مرا در سلامت روانی خوبی نگه می داشت. اگر نشسته بودم هیچ کاری نمی کردم، قطعا دیوانه می شدم.” او در حال حاضر با خانواده اش در هلند زندگی می کند. مادر سه فرزند است و نماینده تیم  پناهندگان المپیکی در کمیته بین المللی المپیک است.

 

 آینده وجود ندارد همین حالا شروع کن

برای اینکه به ورزشکار برتر جهان تبدیل شوید مانند بسیاری باید حداقل از ۶ سالگی این رویا را در سرتان بپرورانید. البته که نادین آپتز اینطور نبود. اوعلاقه اش به بوکس را در ۲۱ سالگی کشف کرد و ۱۴ سال گذشته را صرف تسلط بر ورزش و هنراش کرد. این بوکسور که در تویکو ۲۰۲۰ رقابت می کرد، تاریخ را به عنوان اولین بوکسور زن آلمان به نام خویش ثبت کرد. او در این میان  شغل روزانه اش ” داوطلب دکترا در علوم اعصاب” را فراموش نکرد.  آپتز در توکیو ۲۰۲۰ گفت: «همیشه آسان نبود. (  wasn’t always easy  ) یعنی روز در زمان هایی  می تواند بسیار طولانی باشد. هنگام سحر بیدار شدن برای تمرین، بعد رفتن به آزمایشگاه برای کار … شما باید زمان خود را به خوبی مدیریت کنید، سازماندهی کنید و برنامه ریزی کنید – اینها همه ، بسیار با اهمیت است.”

  

هیچوقت حریفانت رو دست کم نگیر

احمد هفناوی تونسی  به همه نشان داد که وقتی روی چیزی تمرکز می کنید به کجا ها می توانید برسید.

پس از اینکه هفناوری مقام هشتم را در مسابقات مقدماتی به دست می آورد، فرصت برد به حریفان اش را نداد و مدال طلای شنای ۴۰۰ متری آقایان را به دست آورد، رقبایش را مبهوت کرد.

این نوجوان برای  تونس تاریخ ساخت و پنجمین مدال طلای این کشور و دومی را برای تیم شنای کشورش را به خانه برد.

هفناوی در توکیو ۲۰۲۰ گفت: «من فقط سرم را در آب گذاشتم و همین. خودمم باورم نمیشه که این یک رویا به حقیقت پیوسته.( ” It’s a dream come true.” )

 

همیشه برای چیزی که باور داری بایست

ژیمناست های آلمانی با بیان بیانیه ای تند و زننده درباره برابری، لباس های تمام بدن در طول جلسات تمرینی می پوشیدند تا در برابر تمایلات جنسی در این ورزش ایستادگی کنند. تیم المپیک آلمان که از الیزابت سیت، کیم بوئی، پائولین شافر-بتز و سارا ووس تشکیل شده بود، همه شلوار و جوراب یک تکه و چسبان  قرمز رنگ پوشیدند که تضادی آشکارا با پلئوترهای معمولی که توسط باقی ژیمناست ها پوشیده شده بودند داشت. به طور سنتی لباس های تمام بدن در طول مسابقات بین المللی به دلایل مذهبی پوشیده می شود و این ژیمناست ها به خاطر ایستادگی در برابر ارزش هایشان مورد ستایش قرار گرفته اند. به گزارش بی بی سی، ووس گفته: همه  ی ما زنان می خواهیم احساس خوبی از پوست مان داشته باشیم.

پیروزی های بزرگ را جشن بگیریم

مربی آریارن، دین بوکسال همه چیز را کاملا خلاصه می کند!

بدون هیچ شک و گمانی دین بوکسال با واکنش خوشحالی اش در بازی های توکیو ۲۰۲۰ در یاد ها خواهد ماند.

مربی آریارن تیتموس شناگر استرالیایی، پس از آنکه تیتموس مسابقه را با امتیاز کامل به پایان رساند و ابرستاره آمریکایی کیتی لدچی در شنای ۴۰۰ متر آزاد بانوان شکست داد و اولین مدال طلای خود را گرفت احساس شادمانی خود را با تمام وجود بروز داد.

تصاویری افسانه ای از خوشحالی بوکسال که با هیجان، میله کنار استخر را تکان می دهد و مشت های خود را به هوا میزند و فریاد اش در ورزشگاه بلند شده در حالی که راهنمای ژاپنی تلاش می کند او را به عقب براند در تمام اینترنت پخش شده است.

مترجم: دکتر میثم نصیری ، امینه امیری

منبع: www.theceomagazine.com