MBA/DBA
کد خبر : 1849
چهارشنبه - 27 مرداد 1400 - 10:39

اهمیت مدرک MBA در ساختار شغل شما

اهمیت مدرک  MBA در  ساختار شغل شما

اهمیت مدرک  MBA در  ساختار شغل شما

در دنیای امروز که رقابت بر سر شغل است، انتخاب یک برنامه تحصیلی امیدوار کننده که تضمین کننده یک شغل امیدوار کننده باشد، حیاتی است. مطالب زیر در مورد اهمیت مدرک MBA برای افزایش چشم اندازهای شغلی شما می باشد.:

هدف همه دانشجویان از اتمام این دوره، استخدام در یکی از بهترین شرکت ها است. معمولا شرکت ها انتظار دارند که کارکنان آنها در جوانب مختلف امور شرکت مهارت داشته باشند که یکی از آن الزامات، مهارت های مدیریتی است. در نتیجه داوطلبانی که  دارای مدرک MBA هستند برای مشاغل در صنایع مختلف ترجیح داده می شوند.

افرادی که مدرک MBA را انتخاب می کنند خواندن سرفصل های زیر می‌تواند برای آنها مفید واقع شود. این سرفصل ها شامل:

  1.   حقوق بالا
  2.   فرصت های شغلی بیشتر
  3.   ارتباط برقرار کردن با افراد
  4.   افزایش تقاضا
  5.   توسعه تفکر انتقادی
  6.   فرصت های بین المللی
  7.   انتخاب بهترین کالج برای این رشته
  8.  نکاتی که هنگام تحصیل در خارج از کشور باید به خاطر بسپارید

                 انتخاب کشور/ مکان

                   هزینه های تحصیل و هزینه زندگی

 

۱٫حقوق بالا

خروجی رشته MBA برای فارغ التحصیلان آن جذاب است. فرصت های شغلی گسترده تر در زمینه های مختلف کاری مانند بانکداری، مشاوره و مدیریت عمومی، حقوق بالا در انتظار انها است.

 

۲٫فرصت های شغلی بیشتر

فارغ التحصیلان MBA می توانند از گزینه های شغلی بهتری برخوردار شوند. برخی از آنها شامل امور مالی، بازاریابی، امور اداری بازرگانی، منابع انسانی، تجارت بین الملل و فناوری اطلاعات است. چندین شغل محبوب برای فارغ التحصیلان MBA میتواند مدیر بازرگانی، متخصص منابع انسانی، مجری حساب ها و متخصصان روابط عمومی باشد.

 

۳٫شبکه سازی و برقراری ارتباط

در طول دوره MBA، کارآموزی یا استخدام، فارغ التحصیلان MBA فرصت زیادی برای تعامل و برقراری ارتباط با متخصصان کسب و کار به دست می آورند. حرفه مدیریت عمومی شامل جلسات تجاری، سفرهای کاری و ارتباطات است که فرصتی برای تقویت شبکه سازی در اختیار شما قرار می دهد.

 

۴٫افزایش تقاضا

امروزه مدیریت به بخشی حیاتی از هر سازمان بزرگ یا کوچک تبدیل شده است. از این رو، شرکت های برتر، متقاضی  متخصصانی با مهارت های مدیریتی و رهبری عالی هستند. از این رو مدرک MBA بلیطی برای یک شغل امیدواربخش است .

 

۵٫توسعه تفکر انتقادی

مطالعات موردی، ارائه های تجاری و سایر برنامه های درسی مرتبط با برنامه MBA، تفکر انتقادی و تحلیلی را در فارغ التحصیلان MBA توسعه می دهد. این مهارت با درک جنبه های مهم به متخصصان در مدیریت مسائل تجاری و تصمیم گیری کمک می کند.

 

۶٫فرصت های  بین المللی

فارغ التحصیلان MBA میتوانند از مشاغل پردرآمد در سراسر جهان لذت ببرند. شرکت های ملی و چند ملیتی همیشه به دنبال فارغ التحصیلان MBA با تجربه و سوابق تحصیلی عالی هستند.

 

۷٫انتخاب بهترین دانشگاه برای این رشته

قبل از شروع به کار کردن، پیدا کردن یک موسسه اموزشی مناسب از نظر برنامه درسی، دانشکده، کاریابی، مکان و هزینه بسیار مهم است. امروزه  گزینه های تحصیل در خارج از کشور به راحتی در دسترس همگان به وجود دارد. تحصیل در خارج از کشور مزایای زیادی از جمله آموزش جهانی و فرصت های شغلی بین المللی در اختیار شما قرار میدهد. با این وجود، قبل از انتخاب بهترین موسسه آموزشی، باید از جزئیات مهم همانند  هزینه و بورسیه تحصیلی ارائه شده برای دانشجویان خارجی آگاهی پیدا کرد. این اطلاعات به شما کمک می کند تا کالج را طبق نیاز خود انتخاب کنید.

 

۸٫مواردی که هنگام برنامه ریزی برای تحصیل در خارج از کشور باید به خاطر بسپارید.

انتخاب کشور/محل

از میان گزینه های برای تحصیل در خارج از کشور میتواند ایالات متحده، کانادا، استرالیا و انگلستان باشد. علاوه بر این، گزینه های  دیگری نیز وجود دارد. با این وجود تمام کالج ها، آموزشی با کیفیت بالا در سطح بین المللی ارائه نمی دهند. اگر مقصد شما کشورهای توسعه یافته می باشد، می توانید فرهنگ و شیوه زندگی متفاوتی را تجربه کنید. بنابراین، انتخاب محل تحصیل باید با توجه به حوزه مورد نظر شما برای تحصیل باشد.

هزینه آموزشی و زندگی

هزینه یکی دیگر از عوامل مهم است که برنامه تحصیلی شما را تحت شعاع قرار میدهد. بنابراین با بررسی این مورد اطمینان حاصل کنید که هزینه کلی تحصیل در توان شما قرار دارد. معمولاً هزینه تحصیل در خارج از کشور بیشتر از هزینه های داخل کشور است. از این رو، در نظر گرفتن عوامل مهم پیش از تصمیم نهایی مهم است.

 

 

 مدرک MBA، دانشجویان را مجهز به دانشی می کند که مسیر شغلی آنها را شکل می دهد. علاوه بر این، اطلاعاتی از مشاغل مختلف در اختیار شما قرار میدهد که هرگز در مورد آنها فکر نمی کردید.

لپ مطلب، بچسبید به این رشته تحصیلی تا یک شغل پویا را کشف کنید.

 

 

منبع: www.thedailymba.com