MBA/DBA
کد خبر : 1870
یکشنبه - 31 مرداد 1400 - 22:53

مدیران عامل ۵۰۰ شرکت برتر فروش آمریکا که از فارغ‌التحصیلان دانشکده های کسب‌و‌کار اند.

مدیران عامل ۵۰۰ شرکت برتر فروش آمریکا که از فارغ‌التحصیلان دانشکده های کسب‌و‌کار اند.

مدیران عامل ۵۰۰ شرکت برتر فروش آمریکا که از فارغ‌التحصیلان دانشکده های کسب‌و‌کار اند.

کسب مدرک MBA  قدم اول برای شغلی موفق است و خب طبیعتا بکارگیری آن در دنیای واقعی نقش اصلی را ایفا می کند.حدود ۴۰ درصد مدیران عامل ۵۰۰ فورچون دارای مدرک MBA هستند.

اکثر این مدیران در دوره های عادی شرکت کردند و باقی در کلاس های آخر هفته و فشرده. صرف نظر از چگونگی آن، این دوره به آنها کمک کرد تا خلاقانه بیاندیشند و به مدیرانی متبحر در زمینه کاری شان تبدیل شوند. بگذارید با یگدیگر نگاهی به این ۵۰۰ مدیرعامل بیندازیم.

 

 

سوندار پیچای، مدیر عامل گوگل

سوندار مدرک کارشناسی خود را در مهندسی متالوژی از موسسه فناوری کاراگپور دریافت کرد و پس از آن کارشناسی ارشد اش را از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شد. او مدرک MBA  خود را از مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد و در همان دانشگاه برای عملکرد خوبش جایزه سیبل سکولر را دریافت کرد.

او فعالیت حرفه ای اش را در موسسه مکنزی و شرکا به عتوان مشاور آغاز کرد. پس از آن در سال ۲۰۰۴ به گوگل پیوست و در سال ۲۰۱۵ به عنوان مدیر عامل گوگل منصوب شد. قبل از آن هم نایب رئیس سیستم عامل اندروید، کروم و برنامه های گوگل بود.

 

 

الکس گوسکی ، میر عامل جانسون اند جانسون

الکس مدرک MBA خود را سال ۱۹۹۶ در برنامه مدیریت اجرایی سواحل شرقی در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد. او رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد اجرایی جانسون اند جانسون است و یکی از ۷ مدیران ارشد این شرکت است که از سال ۱۹۴۴ هر دو مسئولیت را قبول کرد. او ۱۵ سال در آن جا کار میکرد و در سال ۲۰۱۲ سمت مدیریت اجرایی خود را ادامه داد. او اوایل مسئول فروش جانسون اند جانسون بود و توانست پله های ترقی را طی کند و سمت های مختلفی از جمله بازاریابی فروش و مدیریت را تجربه کند.

 

 

فیبیه نوواکویچ ، مدیر عامل جنرال داینامیکس

نوواکویچ مدرک MBA  خود را از مدرسه وارتون در سال ۱۹۸۸ دریافت کرد. قبل از فعالیت در جنرال دانمیلس،از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱ در سازمان اطلاعاتی امریکا و وزارت دفاع این کشور مشغول به کار بود.

 

 

ساتیا نادلا ، مدیرعامل ماکروسافت

نادلا لیسانس خود را در رشته مهندسی برق در موسسه صنعتی و تکنولوژی مانیپال کارناتاکا گذراند و دوره MBA یک روز در هفته را در دانشکده مدیریت و  تجارت بوث دانشگاه شیکاگو طی کرد. نادلا قبل از پیوستن به مایکروسافت در سال ۱۹۲۲ بعنوان مهندس و کارمند تکنولوژی در موسسه سان مایکروسیستمز مشغول بکار بود. در سال ۲۰۱۴ به سمت مدیر عامل مایکروسافت منصوب شد. قبل از آن بر صندلی مدیریت بخش راهکار ها و نرم افزار ها، معاونت اجرایی بخش تجاری و کسب و کار، معاون ارشد  بخش تحقیق و توسعه خدمات آنلاین، مدیریت بخش سرور و ابزار نشسته بود.

 

 

تیم کوک ، مدیرعامل اپل

کوک در سال ۲۰۱۱ به عنوان مدیرعامل اپل منصوب شد و تاکنون ۹ سال است که بر صندلی این سمت نشسته است. او کارش را در اپل با سمت نایب رئیس شروع کرد. او  مدرک   MBA خود را از موسسه مدیریت و تجارت فیوکا دانشگاه دوک دریافت کرد.

 

 

جیمی دایمن ، مدیرعامل جی پی مورگان چیس

او در سال ۱۹۷۸ از دانشگاه سندی ویل در رشته هنر فارغ التحصیل شد و MBA  خود را  سال ۱۹۸۲ از موسسه کسب و کار هاروارد دریافت کرد.او از زمان ادغام جی پی مورگان چیس و بانک وان در سال ۲۰۰۴ مدیرعامل و رئیس هیات مدیره این شرکت  است.

 

 

هری لارنس کالپ جی ار ، مدیرعامل جنرال الکترونیک

لارنس مدرک MBA  خود را از دانشکده کسب و کار هاروارد گرفت. قبل از اینکه به جنرال الکتریک بپیوندد مدیرعامل ابرشرکت خوشه ای داناهر بود و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ در آن جا کار میکرد. در سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ در دانشکده کسب و کار هاروارد تدریس می کرد و در سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ سمت مشاور ارشد و سهام دار شرکت بین کپیتال، شرکت خدمات مالی آمریکایی بود. او در سال ۲۰۱۸ مدیرعامل جنرال الکتریک منصوب شد.

 

 

چارلز لوری ، مدیرعامل پرودنشال فایننشال

چارلز مدرک MBA   خود را از دانشکده کسب و کار هاروارد دریافت کرد. او مدرک کارشناسی اش را در رشته معماری از دانشگاه پرینستون و کارشناسی ارشد اش را در همین رشته در دانشگاه ییل گذراند. قبل از ملحق شدن به پرودنشال، از سال ۱۹۸۸ مدیر اجرایی امریکاس برای کمپانی املاک و مستغلات و سرمایه گذاری مسکن جی پی مورگان بود.

 

 

داریوش آدامچیک ، مدیر عامل شرکت کنگلومرایی هانی ول

او مدرک لیسانش اش را در رشته مهندسی برق از دانشگاه ایالتی میشیگان و کارشناسی ارشد اش را در دانشگاه سیراکیوس در رشته مهندسی کامپیوتر گذراند و دوره   MBA  را در دانشگاه هاروارد طی کرد. پیش از ورود به هانی ول، سمت های مدیریتی مختلفی در شرکت بوز آلن همیلتون و اینجرسال رند داشت. او حرفه موفق اش را در جنرال الکتریک در سال ۱۹۸۸ بعنوان مهندس برق شروع کرد.

 

 

 

دارن وودس ، مدیرعامل اکسان موبایل

دارن دوره MBA خود را در دانشگاه مدیریت کلاگ گذراند. به غیر از این مدرک، لیسانس مهندسی برق را از دانشگاه ای اند ام تگزاس گذراند.وودس از ژانویه ۲۰۱۷ به مدیر عاملی و ریاست هیات مدیره شرکت اکسان موبایل نائل شد. سال۱۹۹۲ که به این شرکت ملحق شد به برنامه ریزی و تحلیل سیستم ها برای این شرکت مشغول شد.

 

 

توماس جی. ویلسون ، مدیرعامل شرکت خدمات مالی آل استیت

توماس هم مثل وودس مدرکMBA  خود را از کلاگ گرفته و لیسانس اش را در مدیریت بازرگانی دانشگاه میشیگان گذراند.او از سال۲۰۰۷ مدیرعامل شرکت خدمات مالی آل استیت بوده و از سال ۲۰۰۸ رئیس هیات مدیره این شرکت شد و سال ۱۹۹۵ موقعیت هایی کلیدی در این شرکت داشته است.

 

 

مری بارا ، مدیرعامل شرکت جنرال موتورز

مری اولین زنی است که مدیریت شرکت جنرال موتورز را در دست گرفت. او مدرک  MBA خود را در سال ۱۹۹۰ در مدرسه عالی کسب و کار استنفورد گذراند.  در سال ۲۰۱۶ به عنوان رئیس هیئت مدیره جنرال موتورز انتخاب شد و از سال ۲۰۱۴ به عنوان مدیر عامل شرکت جنرال موتورز خدمت کرده است. قبل از آن در جنرال موتورز به عنوان معاون اجرایی مدیر عامل توسعه محصولات جهانی، معاونت مدیرعامل، منابع انسانی  و مهندسی تولید خدمت کرده بود. او کار خود را در جنرال موترز از سال ۱۹۸۰ به عنوان دانشجوی همکاری دانشگاه کترینگ در بخش موتور پونتیاک آغاز کرد.

 

 

ریچارد دی فربنک  بنیان گزار و مدیرعامل بانک کاپیتان وان

او مدرک  MBAخود را از مدرسه عالی کسب و کار استنفورد و لیسانسش را در رشته اقتصاد از دانشگاه استنفورد کسب کرد. قبل از شروع همکاری با کاپیتان وان معاون و رئیس بخش تمارین بانکداری در یک موسسه مشاوره ای بود. از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۶ هم  جزو هیت مدیره ابرشرکت خدمات مالی مسترکارت بود.  

 

 

گین بانگرکس مدیر اجرایی انتم

 

گین  MBAخود را از دانشگاه کسب وکار کلمبیا دریافت کرد و قبل از اینکه در سال ۲۰۱۲ مدیرعامل بیمه سلامت انتم شود، در سمت مدیرعامل شرکت مراقبتهای درمانی یونایتد مشغول بود. او در رتبه سی و یکم مدیران اجرایی و جزو ۱۰۰۰ مدیران عامل برتر جهان در رتبه بندیRHA  در سال ۲۰۱۸ شد.

 

 

چالز شارف مدیر عامل شرکت ویزا کارت

چارلز لیسانس هنر را از دانشگاه جان هاپکینز و  MBAخود را در سال ۱۹۹۱ از دانشگاه نیویورک گرفت . قبل از استخدام در ویزا کارت، مدیر اجرایی شرکت خدمات مالی وان اکوتی پارتنرز  و مدیر خدمات مالی و بانکداری  در جی پی مورگان چیس بود. همچنین مدیر اجرایی قسمت خرده فروشی بانک وان بود و در همین بانک سمت مدیریت مالی را هم بعهده داشت. او همین سمت را در بخش سرمایگذاری بانکداری جهانی شرکت سینی گروپ و همینطور در شرکت سلامان اسمیت بارنی و شرکت ماقبل داشت.

 

 

راجر هایس چایلد ، رئیس و مدیرعامل شرکت خدمات مالی دیسکاور فایننشال

او مدرک کارشناسی را از دانشگاه جرج تاون و  MBA را از دانشکده کسب و کار تاک در کالج دارتموث دریافت کرد. پیش از این به عنوان مدیر ارشد اداری و استراتژیک، ای وی پی شرکت مورگان استنلی بود. او همچنین مدیر ارشد بازاریابی و معاون مدیرعامل بود و کار خدمات مالی و معاونت اجرایی رئیس شرکت را  در بانک ام بی ای انجام می داد.

 

 

وایواک سانکران ، مدیرعامل و رئیس شرکت خورده فروشی آلبرتسانز

او مدرک MBA از دانشگاه میشیگان گرفته و دارای مدرک کارشناسی ارشد تولید از مؤسسه فناوری جورجیا و مدرک کارشناسی مهندسی مکانیک از مؤسسه فناوری هند در چنای میباشد. او در سال ۲۰۱۷ به عنوان مدیر عامل شرکت های آلبرتسونز منصوب شد. او پیش از آن به عنوان مدیر عامل شرکت پپسیکو فودز آمریکای شمالی خدمت می کرد.

 

 

ایندرا نویی، مدیرعامل سابق و رئیس هیات مدیره پپسی

ایندرا مدرک کارشناسی خود را در فیزیک، شیمی و ریاضیات از کالج مسیحی مادراس دانشگاه مادراس در سال ۱۹۷۴ دریافت کرد. او برنامه تحصیلات تکمیلی را در موسسه مدیریت  کلکته در سال ۱۹۷۶ گذراند و در سال ۱۹۷۸ به دانشکده مدیریت کسب و کار ییل رفت. قبل از پپسی، در شرکت هایی مانند جونز اند جونز و شرکت نساجی متار بردسبل، بنگاه مشاوره بوستون و موتورولا کار کرده است.

 

 

جان استنکی ، مدیرعامل شرکت اتی اند تی

جان  مدرک کارشناسی مالی خود را از دانشگاه لویولا مریمونت و مدرک  MBA  را از دانشکده کالیفرنیا لوسانجلس گرفته است. او در سال ۱۹۸۵ به اتی اند تی پیوست و در ژانویه ۲۰۲۰ مدیر عامل این شرکت شد. او در نقش های مختلفی همچون مدیر عامل شرکت وارنر مدیا، مدیر عامل بخش سرگرمی اتی اند تی، مدیر ارشد استراتژی، مدیر ارشد فناوری، مدیر عملیاتی اتی اند تی، و مدیر عامل  بخش راهکار های تجاری اتی اند تی، خدمت کرده است.

 

 

داک مک ملیون ، مدیرعامل شرکت اف والمارت

داک از دانشگاه آرکانزاس با مدرک کارشناسی مدیریت بازرگانی و مدرک MBA از دانشگاه تولسا در سال ۱۹۹۱ فارغ التحصیل شد. او در سال ۱۹۸۴ در  همان دوران نوجوانی به والمارت پیوست و در جایگاه مرکز توزیع شروع به کار کرد. در سال ۱۹۹۰ دوباره به عنوان خریدار کالاهای ورزشی به این شرکت پیوست و پس از آن چندین سمت در والمارت بدست آورد. او در سال ۲۰۰۹ به عنوان مدیر عامل این شرکت منصوب شد.

 

منبع:  www.manyagroup.com