ابزارهای کسب و کار » دسته‌بندی نشده » مدل کسب و کار
کد خبر : 766
شنبه - 5 مرداد 1398 - 10:13

بررسی ۶ مدل بزرگ تجاری برای راه اندازی کسب و کار(بخش دوم)

بررسی ۶ مدل بزرگ تجاری برای راه اندازی کسب و کار(بخش دوم)

۴٫ راه اندازی کسب و کار آزاد مدرن

بررسی چگونگی راه اندازی خرده فروشی موجب می شود خرد کسب و کار وارد سیستم شود تا بتوان آن را به کارافرینان سرتاسر جهان به فروش رساند. کارافرینان مشتاقی را بیابید که این دیدگاه را به اشتراک می گذارند، کتاب راهنمای کسب و کار را به آنها بفرشید، به آنها آموزش دهید و اجازه دهید آنها مسئولیت یافتن مناطق جدید را مدیریت نمایند.

این ایده ی ساده عبارت است از اینکه رای کروک چه چیزی را در معدن طلای با طاق طلایی تغییر داد. با کار در ۱۰۰ کشور، مک دونالد تنها ۴ درصد رشد درامدی را طی دهه اخیر تجربه نمود اما سالیانه قیمت سهام وی رشدی معادل ۱۳ درصد تجربه مرد. شرکت فروشی معادل ۲۶ میلیارد دلار داشت، یعنی معادل میزان قابل توجه ۲۰ درصد، که در جمع درامد کل شرکت لحاظ شد. شرکت افراد زیادی را دارد: درامد به ازای هر کارمند (در مجموع ۴۴۰٫۰۰۰ کارمند) کمتر از ۶۴٫۰۰۰ دلار براورد شد.

۵٫پیشنهاد کالا با بالاترین قیمت

مشتریانی را بیابید که وابسته به محصولی می باشند که شخص دیگری نمی تواند آن را تولید کند. در این صورت نیم میلیون دلار در سال برای استفاده از آن هزینه خواهند کرد.
این می گوید الکس دارو ساز چه کاری انجام می دهد. در امریکا ۸٫۰۰۰ نفر مبتلا به بیماری هستند که دلیل آن سیستم ایمنی بدن می باشد که در طول شبانه روز گلبول های قرمز خون آنها کم می شود. برخی از این افراد تحت پوشش بیمه یا دولت امریکا قرار دارند که سالیانه ۵۶۹٫۰۰۰ دلار به آنها پرداخت می شود بنابراین انها می توانند برای زنده ماندن از دارو های الکسون استفاده نمایند.

این مدل بزرگ تجاری می باشد. در دهه ی اخیر، سهام الکسون رشدی معادل ۲٫۲۵۰ درصد در سال را تجربه کرد و درامد این شرکت ۱۰۶ درصد افزایش یافت و به ۱٫۶ میلیارد دلار رسید، که با ۱۶ درصد آن در جمع کل درامد شرکت لحاظ شد. درامد این شرکت به ازای هر کارمند (با ۱٫۷۷۴ کارمند در مجموع) بیش از ۸۷۴٫۰۰۰ دلار بود.

۶٫راه اندازی مبادلات فرد به فرد

شرکت دو اتومبیل دارد که برای اما سه روز در ماه در پارکینگ قرار دارند. برخی متخصصان جوان که در شهر زندگی می کنند در طول هفت روز هفته برای رفت و آمد به اتومبیل نیاز دارند. فرد قابل اعتمادی را بیابید که بابت هر دو این خودرو ها پرداخت نماید، و از هر وجه غنی باشد.