negotiation » دسته‌بندی نشده
کد خبر : 117
یکشنبه - 13 تیر 1395 - 18:20

اهمیت و ضرورت یادگیری مهارت مذاکره

اهمیت و ضرورت یادگیری مهارت مذاکره

دنیایی که در آن زندگی می کنیم شاهد تحولات شگرفی است . سرعت این تحولات روز به روز بیشتر می شود . به طوری که به هیچ وجه با گذشته های دور قابل قیاس نیست . اگر بخواهیم آمادگی همراهی و توان لازم برای همگامی با این تحولات را داشته باشیم به ناچار باید اطلاعات ، دانش، ابزارها و توانمندی های لازم و مناسب را در خود ایجاد و شکوفا کنیم.
یکی از توانمندی ها ومهار ت هایی که برای همه ما لازم است . فراگیری و کسب مهارت در اصول ، فنون ، و هنر مذاکره است . و آن چه ما را به تلاش پیگیر در این زمینه ترغیب می کند علل چندی است که ذکر آنها خالی از فایده نیست.Business people shaking hands, finishing up a meeting
– تجربه شخصی به ما ثابت کرده و می کند که در پشت میز مذاکره ، صرف داشتن حق کافی نیست که به حق خودمان برسیم . این حق ممکن است حق و حقوق شخصی ما باشد و یا حق و حقوق سازمان و شرکت ما و یا حق و حقوق ملت و دولت ما در مذاکرات بین المللی .
– هر روز که می گذرد همه ما چه به عنوان یک فرد ، چه به عنوان سازمان و شرکت و چه به عنوان دولت در شبکه گسترده تر و پیچیده تری از ارتباط با دیگران قرار می گیریم. مهمترین ابزار این ارتباطات مذاکره است اگر بخواهیم در این شبکه گسترده و پیچیده نقش پرداز موفقی باشیم باید مذاکره را یاد بگیریم.
– هر روز که می گذرد شخص یا اشخاصی ه رو به روی من و شما برای مذاکره می نشینند، چه در زندگی شخصی و چه درامور معیشتی ، چه در زندگی اجتماعی، سازمانی، شرکتی و چه در مذاکرات بین المللی «سنیگن وزن تر» می شوند. و مراد از اصطلاح سنگین وزن شدن ، افزاش مهارت ، قدرت ، تسلط و دانش آنها در اصول، فنون و هنر مذاکره است . اگر می خواهیم در این رویارویی میان منافع و نقطه نظرات موفق باشیم حداقل باید خود را در این توانمندی ها هم وزن آنها کنیم .
همه ما در کنار هر شغل یا تخصصی که داریم و به هر حرفه ای که می پردازیم هم زمان در تمام طول عمرمان مذاکره کننده» هستیم . بنابراین سرمایه گذاری برای افزایش این توانمندی از  آن نوع سرمایه گذاریهایی است که یک عمر از بازده آن بهره مند خواهیم شد .